Nog eens de feiten op een rijtje..

Hier kunnen onderwerpen die niet over kameleons gaan aan bod komen.

Nog eens de feiten op een rijtje..

Berichtdoor Esther Stoel op zo jul 25, 2010 00:16

Enige tijd geleden kwam er iemand met een vraag om een dier te kopen bij 4-animals.

Bij de leden die al wat langer op het forum zijn is inmiddels mijn mening bekend, maar ook de feiten.

Voor de nieuwen onder ons hier nog even de feiten op een rijtje:

* (inmiddels staan er minder advertenties van ze op marktplaats) adverteren onder de naam 4-animals, Linda en Mink in Rijswijk, maar ook onder Linda uit Leiden en Mink uit, ik dacht Rotterdam of Den haag. Voorheen stond marktplaats vol met advertenties van hun. Voornamelijk Jemen kameleons.

* veel klachten ook vanuit vogelwereld over zeer besmettelijke ziekten (bek en verenrot)

* verschillende bedreigingen bij mensen thuis en tegen beheerders van forums in voornamelijk de vogelwereld.

* beweren allemaal eigen kweek te verkopen maar kopen daadwerkelijk overal in Europa goedkope jonge dieren op, stoppen ze allemaal bij elkaar en als resultaat kruisbesmetting in parasieten en wormen

* geen geld of vervangend dier bij ziekte of dood, als je lang genoeg door blijft zeuren wordt je midden in de nacht gebeld, zo erg dat je uiteindelijk je telefoon af moeten laten sluiten en anders komen ze 's nachts wel aan je deur.

* familie van Dennis Papegaaien, te zien in onderste filmpje in het programma"Opgelicht!" gaat op dezelfde manier te werk

* eerste filmpje laat 4-animals zien, zeer aggresieve reacties van Linda en Mink, tot aan de deur van het slachtoffer in kwestie na aankoop van een ziek schildpad.

* kortom, deze mensen moeten gestopt worden en koop hier nooit een dier!

http://www.papegaaienforum.nl/papegaaie ... rtage.html

http://video.google.com/videoplay?docid ... 286934418#
Esther Stoel

Re: Nog eens de feiten op een rijtje..

Berichtdoor Lucas van Woerden op zo jul 25, 2010 13:19

Een aantal dingen die je aanhaalt is wel aardig lang geleden, hè. Dus of dat nog zo (extreem) is, is de vraag.
We horen de laatste tijd veel minder (negatieve) dingen van ze, gelukkig.
2.3.12 Furcifer pardalis 'Nosy Be "True Blue" '
1.2.0 Furcifer pardalis 'Nosy Mitsio'

2.2.0 Python regius
1.1.8 Heterodon nasicus nasicus
1.3.0 Corallus hortulanus
2.2.0 Varanus acanthurus
0.0.2 X
1.3.0 Rhacodactylus ciliatus
Lucas van Woerden
Redactie
Redactie

Berichtdoor Esther Stoel op zo jul 25, 2010 15:09

De reden dat er minder negatieve dingen op het internet te vinden zijn is omdat van de betreffende fora's de beheerders thuis zijn lastig gevallen en midden in de nacht zijn gebeld, zo erg dat ze hun telefoon moesten afsluiten. Staat in het bericht onder de eerste link.

Dit soort mensen veranderen niet dus zolang de winkel en de advertenties bestaan, is alles nog hetzelfde, alleen zijn er meer mensen die er niks van durven zeggen. Ik heb ook al bedreigingen gehad via Hyves van de zoon van Mink, maar daar trek ik me niks van aan. Zeer asociaal volk is het, die dieren nog minder behandelen als een brood van de bakker.
Esther Stoel

Berichtdoor Lucas van Woerden op zo jul 25, 2010 15:35

Ik ben ook absoluut geen fan van ze (heel zacht gezegd), ik wil het ook niet voor ze opnemen.
Maar als je kijkt naar wanneer deze dingen zich hebben voorgedaan, is dat wel al vrij lang geleden. Het laatste jaar is het aardig rustig geweest en heeft de KVN bijvoorbeeld veel minder gevallen binnengekregen. Dus om nou met die "oude koeien" conclusies te trekken voor het heden is weer wat onvolledig.
Ik ben het wel met je eens hoor verder, het is geen winkel om aan te raden.
2.3.12 Furcifer pardalis 'Nosy Be "True Blue" '
1.2.0 Furcifer pardalis 'Nosy Mitsio'

2.2.0 Python regius
1.1.8 Heterodon nasicus nasicus
1.3.0 Corallus hortulanus
2.2.0 Varanus acanthurus
0.0.2 X
1.3.0 Rhacodactylus ciliatus
Lucas van Woerden
Redactie
Redactie

Berichtdoor Ricardo Velthuizen op wo sep 01, 2010 20:26

ik ben het gedeeeltelijk met es eens maar ik heb mijn terra en mijn calyp er ook vandaan en er was mij niks fouts vertelt en mijn beest is nog steedts kerngezond dus sorry maar je moet ook vertellen dat het soms aan de koper licht en niet aan de winkel toch?

Hoevaak kom je niet mensen tegen die impuls kopen en niet nadenken en dan hier komen vragen hoe en wat het moet.

Ikmoet zeggen kwa basis zit 4-animals tegenwoordig redelijk tot goed ben overigens geen aanrader ik zou naar faunashop gaan,maar die heeft bijna geen kammies maar weet bijna alles van reptielen.
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.1.0 King Charles Cavalier(Bikkel/ Zoe).
Ricardo Velthuizen
Lid
Lid

Berichtdoor Esther Stoel op wo sep 01, 2010 23:20

Dat is ook volledig afhankelijk van wie je spreekt in de winkel en niet zozeer te maken met de naam van de winkel. Ik heb bijvoorbeeld verschillende Pet's Places bezocht waar het verschrikkelijk was bij de reptielen, ik heb daarentegen hier in de stad een nieuwe Pet's Place zitten waarvan de eigenaar zelf nog vrij jong is en ook reptielenfanaat. Die dus al meer kennis heeft dan iemand die in de winkel staat omdat hij vissen of konijnen mooi vind. Om een voorbeeld te noemen. 4-animals zal allicht misschien enthousiaste stagiaires hebben maar de eigenaren zijn echt akelige mensen.
Esther Stoel

Berichtdoor Ricardo Velthuizen op do sep 02, 2010 15:59

helaas niet 4-animals wordt ook alleen maar gedaan door linda en mink(schoon/moeder van linda) en linda der man.
Maar je hebt wel gelijk de meestge zaken hebben niet genoeg onderliggende info over de reptielen dit komt ook omdat reptielen nu pas een soort hype wordt.
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.1.0 King Charles Cavalier(Bikkel/ Zoe).
Ricardo Velthuizen
Lid
Lid

Keer terug naar Off-Topic