Trioceros pfefferi

Plaats hier al je vragen en foto's over de Trioceros soorten.

Re: Trioceros pfefferi

Berichtdoor Tom Verbraeken op di jul 20, 2010 20:07

Pfffffffffffffff.............hier gaan we weer....

Lucas van Woerden schreef:Dat zegt genoeg dan... Zo kan ik ook wel 'echt onderzoek' gaan doen...
Kun je me de naam anders niet gewoon mailen of pmen als je het niet openbaar wilt zeggen? Ben met recht geïnteresseerd in zijn publicaties namelijk.

Publicaties of soorten? :)

In mijn volgende publicatie, Afrikaanse dwergkameleons deel 2 wordt hij vernoemd in mijn dankwoord, dus lees dat dan maar!
En je zou beter is wat onderzoek doen, dan kan je een artikel schrijven en mee naar buiten komen want vele nuttige publicaties heb ik van jouw nog niet gelezen of gezien.

Mvg,
Tom
Bezoek onze vernieuwde website die een bron van informatie is! www.doelgroepkameleons.be
Nu ook met een uitgebreide fotogallerij.
Tom Verbraeken
Lid
Lid

Berichtdoor Lucas van Woerden op di jul 20, 2010 20:14

Ik denk dat je een ander soort publicaties in gedachten hebt. Ik heb het over wetenschappelijke publicaties, verslagen van wetenschappelijk onderzoek,, geen hobby onderzoek. Aangezien je zonder dit soort officiële onderzoeken via instellingen geen vergunning krijgt om dit soort dieren te importeren is mijn vraag dus ook niet heel vreemd. Met een select groepje mensen die het serieus aanpakken, krijg je dit soort vergunningen niet. En ik hoef toch niet in contact te komen met hem, maar als wetenschapper ben ik wel geïnteresseerd in zijn werk, en dat is niet vreemd in het wetenschappelijk onderzoek. Maar zoals het nu (en toen ook al) overkomt zit er wel een luchtje aan, ik denk dat je dat wel kunt begrijpen.
Stukken die jij of ik of een andere (serieuze) hobbyist schrijft vallen niet onder dit soort publicaties. Dat weet jij ook. En of jij nu wel eens iets geschreven hebt en ik niet heeft met deze discussie niets te maken. Misschien publiceer ik nog wel eens wat als ik een serieus onderzoek kan uitvoeren/opstarten, tot de tijd kan ik over 'thuis-onderzoeken' wellicht ook nog wel een verhaaltje schrijven ;).
2.3.12 Furcifer pardalis 'Nosy Be "True Blue" '
1.2.0 Furcifer pardalis 'Nosy Mitsio'

2.2.0 Python regius
1.1.8 Heterodon nasicus nasicus
1.3.0 Corallus hortulanus
2.2.0 Varanus acanthurus
0.0.2 X
1.3.0 Rhacodactylus ciliatus
Lucas van Woerden
Redactie
Redactie

Berichtdoor Tom Verbraeken op di jul 20, 2010 21:22

Bij jouw zit er precies altijd een luchtje aan als jij die soort niet kan krijgen, jalozie?

Is het KVN boek dan ook maar een hobbyboekje dat je niet serieus mag nemen? Want dit is geen wetenschappelijke publicatie.
Bijkomend als je Necas boek is vast neemt en ga kijken dan wordt het Herpetologisch TerraMagazine ook aanschouwd als een referentie. Er word zelfs verwezen naar VAN HEYGEN, G & E. VAN HEYGEN(2004): Eerste waarnemingen in de vrije natuur van het voortplantingsgedrag bij de tijgerkameleon Calumma tigris(KUHL 1820). - TERRA 40(2): 49-51
Emmanuel ken ik nu persoonlijk heel goed en weet ook dat hij geen wetenschapper is maar een (serieuze) hobbyist, maar hij brengt onderhand wel een wetenschappelijke publicatie uit van een bepaalde symbiose. Moeten we die dan ook niet serieus nemen?
Moest de wetenschap geen serieuze hobbyisten hebben(visaversa), dan zou er veel nog niet geweten zijn en dat weet jij ook.

Om niet verder te gaan gooien met van alles en nog wat stel ik voor om dit de eerst volgende gelegenheid persoonlijk te bespreken want anders gaat dit topic weer totaal offtopic.(wat het nu weeral is)

Mvg,
Tom
Bezoek onze vernieuwde website die een bron van informatie is! www.doelgroepkameleons.be
Tom Verbraeken
Lid
Lid

Berichtdoor Esther Stoel op di jul 20, 2010 21:25

Ik heb mijn post maar even verwijderd en zal dat via PM wel sturen want anders gaat dit weeral serieus uit te hand lopen..

Dus nu weer on-topic.
Esther Stoel

Berichtdoor Lucas van Woerden op di jul 20, 2010 21:34

Nee hoor, geen jaloezie. Als je gewoon kunt aantonen dat de dieren van legale afkomst zijn dan heb ik er geen problemen mee. Maar om een of andere reden doen jullie daar heel geheimzinnig over. Vind je het gek dat mensen dan vreemd opkijken?

Het serieus nemen van wel of geen wetenschappelijk onderzoek is weer een heel andere discussie. Je weet best waar het hier over gaat, maar je probeert er elke keer weer andere dingen bij te betrekken (net als toen).
Als hij via een of andere instantie, bijvoorbeeld een universiteit, werkt en hij daar onderzoeken heeft draaien den daarvoor dieren heeft mogen importeren, dan is er toch geen probleem? Maar als 'hobby'-onderzoek kun je zo'n vergunning niet krijgen, dus dan is het vrij makkelijk om een conclusie te trekken. Waarom dan zo moeilijk en geheimzinnig doen als het gewoon legaal verloopt? Dan kun je toch best zeggen wie het is? Het komt toch wel naar buiten als hij zijn werk moet publiceren (of jij met een tekst komt) en als alles inderdaad correct is dan is er geen enkele reden om zo geheimzinnig te doen.

2.2.0 Python regius
2.2.0 Varanus acanthurus
0.0.2 X
Lucas van Woerden
Redactie
Redactie

Berichtdoor Tom Verbraeken op di jul 20, 2010 21:53

Dat is niet geheimzinnig doen, dat is gewoon bescherming van je bronnen/connecties. ;)

Nog een laatste tip :) ...kom naar de MadagascarDay 2010 in november en daar zult ge hem zeker tegen het lijf kunnen lopen. :) ;)

Kunnen we nu terug ontopic gaan?

Mvg,
Tom
Tom Verbraeken
Lid
Lid

Berichtdoor Lucas van Woerden op di jul 20, 2010 22:09

Ik stel de vraag ook enkel uit wetenschappelijk oogpunt (dus om de wetenschapper/onderzoeken) en niet uit hobbymatig oogpunt (bronnen/connectie, willen kopen van zijn dieren). Maar als je dat niet eens op persoonlijk vlak wilt uitwisselen is dat erg vreemd. Als het allemaal klopt, dan moet hij er uiteindelijk toch mee naar buiten komen. Als hij een werkelijk onderzoek uitvoert zal bekendheid wel het laatste zijn waar hij zich druk over zou maken. En dan zal hij zich ook echt niet druk maken over zijn dieren aanbod, daar kan hij zelf over bepalen lijkt mij. Hoe wil hij anders dingen gaan publiceren? Maar ja, dan wachten we maar op jou stukje, dan weet iedereen het gelijk (is dat dan wel zo handig?). Of op Madagascar day. Maakt toch niet uit?
Je weet het allemaal mooi te verpakken.
Ik zal er over ophouden nu. Ik hoop dat je zelf ook nog eens een keertje verstandig wordt.

2.2.0 Python regius
2.2.0 Varanus acanthurus
0.0.2 X
Lucas van Woerden
Redactie
Redactie

Vorige