Guido, ik ben het volledig met je eens dat ook niet alles in handen van een verkoper ligt. Maar zoals ik al schreef, in dit geval heb ik overal vragen over gesteld, ook de vraag of hij geen beschadigingen had. Met andere woorden, meer als vragen stellen kan ik als koper niet doen. Hierop kreeg ik het antwoord : nee. Als ik het dan verder zelf niet zie, met de reden die ik al heb beschreven..tja dan zit er bij de winkelier toch iets goed fout. En dat is het achterwege laten van eerlijkheid, met als doel gewoon je poen te willen verdienen. Zeg er dan gewoon bij, ik heb hier een mannetje van zo en zo oud, maar hij heeft wel een beschadigde helm. Dan heb ik op dat moment de keuze of ik een dier met een beschadigde helm wil kopen. Zij heeft gewoon niet aan haar verkopersplicht voldaan vind ik.
Kijk het zou anders geweest zijn als het dier een poot of de helft van zijn voet zou missen, of een oog kwijt zou zijn. Dat is iets dat je als beginner echt wel opvalt, toch? Misschien zijn er meer die het onbegrijpelijk vinden dat mij dat niet is opgevallen maar ik ben echt bloedeerlijk...
Maar goed, ik heb gebeld en er werd niet moeilijk gedaan. Dat is wel fijn, stel je voor dat het zo zou lopen zoals bij de winkel die we inmiddels allemaal wel kennen hier op het forum....
Ik ga op mijn gemak eens uitkijken naar een jonge calyptratusman. Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor jullie aandacht, medeleven en opbouwende kritiek

en ik hoop mijn ervaringen nog lang met jullie te mogen delen.